header istituto
Corso formazione online Fundamentals of Marketing strategy - UNIT 1 COURSE OUTLINE

Visualizzato: 256 volte

Si rilascia attestato di frequenza

Fundamentals of Marketing strategy - UNIT 1 COURSE OUTLINE

Tenuto da: Diego Mensitieri di Cross Hub

Fruizione: diretta web

Marketing Strategy deals essentially with the interplay of three forces known as the strategic three Cs: the customer, the competition, and the corporation.The course focuses on strategic decisions, which have a long-term impact on the organisation and which are difficult and costly to reverse. The strategic decision-making process flows through a situation analysis, the formulation of a business mission, strategic and operational objectives and strategy development in the key areas of competitive advantage, product/market, growth and investment.

Target Audience

The course is aimed at those wishing to deepen their knowledge of strategic decision making in marketing. Knowledge of the basic concepts of marketing is required.

The course is particularly appealing for SME entrepreneurs who want to grow their business.

Learning outcomes

On completion of this course, attendants will be able to:

·      understand how to formulate mission statements and objectives for their organisation;

·      identify constraints for successfully implementing marketing strategies including the conduct of an internal analysis;

·      develop and apply systematic approaches for formulating customer driven marketing strategies that achieve business objectives;

·      explore issues in new product development, brand equity, customer satisfaction quality and value issues and identify growth opportunities for their organisation.

Course Duration and teaching methodology

 


Le lezioni di questo corso sono tutte terminate.

Calendario delle lezioni

  • 1

    Introductory Lesson

    Docente: Diego Mensitieri
    Fruizione: diretta web

    Content walk-through & Topics overview

       07/02/2017 dalle 18:00 alle 18:50

    Posti ancora disponibili: 9

    Costo lezione singola
    0.00 €
    Lezione terminata.
  • 2

    Lezione 1

    Docente: Diego Mensitieri
    Fruizione: diretta web

    Marketing and the Concept of Planning and Strategy & Strategic Marketing and Marketing Strategy

       09/02/2017 dalle 18:00 alle 20:30

    Posti ancora disponibili: 9

    Costo lezione singola
    30.00 €
    Lezione terminata.
  • 3

    Lezione 2

    Docente: Diego Mensitieri
    Fruizione: diretta web

    Corporate Appraisal & Understanding Competition

       14/02/2017 dalle 18:00 alle 20:30

    Posti ancora disponibili: 9

    Costo lezione singola
    30.00 €
    Lezione terminata.
  • 4

    Lezione 3

    Docente: Diego Mensitieri
    Fruizione: diretta web

    Focusing on the Customer & Scanning the Environment

       16/02/2017 dalle 18:00 alle 20:30

    Posti ancora disponibili: 9

    Costo lezione singola
    30.00 €
    Lezione terminata.
  • 5

    Lezione 4

    Docente: Diego Mensitieri
    Fruizione: diretta web

    Measuring Strengths and Weaknesses & Measuring Strengths and Weaknesses & Developing Marketing Objectives and Goals

       21/02/2017 dalle 18:00 alle 20:30

    Posti ancora disponibili: 9

    Costo lezione singola
    30.00 €
    Lezione terminata.
  • 6

    Lezione 5

    Docente: Diego Mensitieri
    Fruizione: diretta web

    Strategy Selection & Portfolio Analysis

       23/02/2017 dalle 18:00 alle 20:30

    Posti ancora disponibili: 9

    Costo lezione singola
    30.00 €
    Lezione terminata.

Cross Hub

Istituto formazione Cross Hub

CROSS HUB nasce con l'ambizioso obiettivo di affiancare le imprese, pubbliche e private, in tutti gli aspetti di natura strategica ed operativa attraverso la “mobilitazione” di risorse professionali organizzate per HUB di competenze specialistiche e sinergicamente integrate tra loro (CROSS)...

Scopri di più